Ask us.

Hieronder vind je het antwoord op al jouw vragen. Kun je het antwoord niet vinden? Neem dan contact met ons op via service@nikki.amsterdam of bel ons op telefoonnummer +31 23 205 2307.

Garantie en Retouren

Onze producten hebben een garantietermijn van 2 jaar. Binnen deze garantieperiode zal Nikki.Amsterdam het product of een onderdeel daarvan dat defect is geraakt vervangen of repareren. Dit geldt alleen wanneer de producten direct bij Nikki.Amsterdam zijn afgenomen of bij een van onze wederverkopers. Bewaar daarom het aankoopbewijs zorgvuldig.

De garantie is niet van toepassing in het geval een reparatie of vervanging van onderdelen noodzakelijk is als gevolg van onjuist gebruik, in geval van een ongeval, of wanneer de producten zijn gerepareerd of aangepast anders dan in overeenstemming met de instructies die door Nikki.Amsterdam worden verstrekt. Wanneer een component of onderdeel is gebruikt dat niet afkomstig is van Nikki.Amsterdam of een van haar wederverkopers is de garantie ook niet van toepassing.

Van de garantie zijn accu’s, stoffen en leer uitgesloten. Voor de accu’s geldt een garantieperiode van 1 jaar op basis van normaal gebruik en juiste onderhoudsvoorwaarden. Wij verwijzen hiervoor naar de meegeleverde gebruiksaanwijzing en naar de informatie op onze site welke is te vinden op de productpagina van het desbetreffende product als ook via onze faq. De garantie garandeert niet de effectieve levensduur van de accu’s. Dit wordt voornamelijk bepaald door de intensiviteit van het gebruik en de zorg voor de accu.

Alle claims zijn beperkt tot de reparatie of vervanging van (een onderdeel van) de producten en zijn exclusief transportkost- en administratiekosten. Nikki.Amsterdam is niet aansprakelijk voor claims buiten de garantieperiode of voor enige andere claims of schade, inclusief maar niet beperkt tot claims voor een foutief ontwerp, onzorgvuldig of misleidend advies, incidentele schade, gevolgschade of letstelschade aan een andere persoon, entiteit of bedrijf.

Voorop staat dat wij altijd open staan voor de dialoog. Indien iets niet gaat zoals verwacht, vragen wij om persoonlijk contact op te nemen. Dit kan telefonisch of via mail. Het is ons uitgangspunt samen tot een oplossing te komen.

Wanneer dit het geval is stuur dan een mail naar service@nikki.amsterdam. Wij lossen het voor je op.

Mocht je aankoop niet (goed) functioneren, bekijk dan de faq vragen van het door jou aangekochte product. Hier kun je nagaan of jouw probleem omschreven staat en wat de oplossing zou kunnen zijn. Ben je hier niet mee geholpen, neem dan even contact met ons op via service@nikki.amsterdam.

Er zijn 2 redenen van retour; binnen de zichttermijn of vanwege een defect. Wij maken onderscheid tussen deze 2 redenen. Lees hieronder meer het aanmelden van je retour.

Zichttermijn
Wanneer je bij ons een online aankoop doet, dan heb je een bedenktijd van 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Dit houdt in dat je 30 dagen* de tijd hebt om het product te testen. Je mag het product bekijken en eventueel proberen, zoals je dat ook in een fysieke winkel zou kunnen doen. Bij het bekijken/installeren dient het product onbeschadigd te blijven. Indien het noodzakelijk is een artikel in elkaar te zetten om deze te kunnen beoordelen, zorg er dan voor dat je het niet meer dan nodig gebruikt. Wees voorzichtig met het verpakkingsmateriaal en de producten. De originele verpakking dient, indien redelijkerwijs mogelijk, onbeschadigd te blijven.

Bevalt het product, dan houd je het en kunnen de verpakkingsmaterialen weg. Wil je gebruik maken van je retourrecht, kun je contact opnemen met ons via service@nikki.amsterdam. Wij sturen je dan een herroepingsformulier en een link, zodat je een retouretiket kunt uitprinten. Stuur het formulier mee in de verpakking, dit versnelt het verwerkingsproces. Het retouretiket plak je over het etiket met daarop jouw adres.

Overige informatie vind je bij onze FAQ-vraag Retourvoorwaarden.

*Het zichttermijn en het 30 dagen retourrecht is alleen van toepassing op consumentenbestellingen. Bedrijven kunnen hier geen aanspraak op maken.

Retour i.v.m. defect
Helaas gebeurt het een enkele keer dat het product gebreken vertoont. Soms kun je het probleem zelf gemakkelijk oplossen. Er is dan geen sprake van een defect maar met een extra uitleg kan het probleem opgelost worden. Lees om die reden ook altijd eerst onze FAQ behorende bij het product goed door. Wordt de oplossing niet gevonden, mail dan naar service@nikki.amsterdam. Wij helpen graag! Voor een snelle afwikkeling vragen we je deze zo volledig mogelijk in te vullen en mee te zenden in de verpakking. Check ook onze Garantievoorwaarden

  • Bedenktijd van 30 dagen
    Na ontvangst van je product heb je 30 dagen de tijd om het product te bekijken en uit te proberen. en eventueel weer te retourneren. Hieronder verstaan wij dat je het product voorzichtig uit de verpakking haalt en installeert. Hierna kun je het goed bekijken, voelen en testen. Gebruik het product niet meer dan noodzakelijk is om het goed te kunnen beoordelen. Binnen deze termijn mag het product zonder opgaaf van redenen aan ons worden geretourneerd (voor aanmelding retour; zie de FAQ ”product retour aanmelden”).

    Het zichttermijn van 30 dagen is alleen van toepassing op consumentenbestellingen, ondernemingen kunnen hier geen aanspraak op maken.

 

  • Product retour in originele verpakking
    De verpakkingen dienen voor zover mogelijk onbeschadigd te blijven, zodat het product in (bijna) originele staat retour gestuurd kan worden wanneer het niet bevalt.

 

  • Product onbeschadigd retour
    Wij gaan ervan uit dat een product niet langer dan noodzakelijk getest wordt om het product goed te kunnen beoordelen. En dat er zorgvuldig met het product wordt omgegaan, zodat het product weer onbeschadigd, zonder gebruikssporen retour gestuurd kan worden in het geval het product niet bevalt.

 

  • Terugbetaling
    Na ontvangst van je retour wordt het bedrag exclusief de kosten van verzending binnen 14 werkdagen aan je terug betaald via dezelfde methode als dat het bedrag door ons bij aankoop is ontvangen.Dat je het product wilt testen voordat je besluit het te houden is voor ons heel logisch. Dat je dan ook netjes met de verpakking omgaat is voor ons ook een vanzelfsprekend. Wij vragen je de retour in de originele verpakking te retourneren. Zo weten wij zeker dat het product goed verpakt is en worden onnodige beschadigingen onderweg voorkomen. Het risico van verzending ligt bij u als verzender.In het geval het product beschadigd is en/of gebruikssporen bevat behouden wij ons het recht voor kosten in mindering te brengen op het terug te betalen bedrag.