FAQ | Nikki.Amsterdam
Icon Zeit
Vor 14:00 Uhr bestellt = heute versandt
Icon Schifffahrt
Kostenloser Versand
Icon Rückkehr
30 Tage Rückgaberecht

Häufig gestellte Fragen

Hieronder vind je het antwoord op al jouw vragen. Kun je het antwoord niet vinden? Neem dan contact met ons op via service@nikki.amsterdam of bel ons op telefoonnummer +31 23 205 2307.

Bestellen
Betalen
Lieferung
Garantie en service
Retourneren
Wärmeprodukte
Beleuchtung
App
Aufladen

Zit er een factuur bij mijn bestelling?

De factuur wordt alleen digitaal verzonden aan degene die de bestelling plaatst.

Hoe weet ik of ik mijn pakket is verzonden?

Nadat het pakket ons magazijn verlaten heeft ontvang je automatisch een track en trace code via het opgegeven e-mailadres.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Dit is mogelijk. In het bestelproces kun je een ander verzendadres kiezen.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken met cadeaupapier?

Dit is helaas niet mogelijk. In verband met het beschadigen van het cadeaupapier tijdens verzending hebben we ervoor gekozen onze pakketten niet in te pakken met cadeaupapier. Let op, het product staat afgebeeld op de doos. Goed om te weten in het geval je iemand wilt verrassen en deze persoon bij jou in huis woont… Tip..Je kunt een ander bezorgadres opgeven.

Ik wil zakelijk meerdere producten afnemen, kan dat?

Natuurlijk, wat leuk dat je voor ons kiest. Neem via mail op sales@nikki.amsterdam even contact met ons op en vermeld daarin je wensen. Wij denken graag mee. Cadeaupakketten op maat (incl een flesje wijn of gezondheidsproducten oid) behoren eventueel ook tot de mogelijkheden. Liever zelfs iets uit laten kiezen? Denk dan aan onze The.Gift Card.

Wat is een pre-order?

Heel soms is een product (nog) niet op voorraad. Bijvoorbeeld als we een nieuw product introduceren of er een product is uitverkocht. Bij een pre-order bestel je op dezelfde manier als bij onze andere producten. Wij reserveren dan een exemplaar zodat je zeker bent dat jij jouw product ontvangt. Zo snel het pre-order product bij ons binnen is, leveren we direct aan je uit.

Worden mijn betaalgegevens beveiligd?

Je kunt kiezen uit de volgende betaalmogelijkheden; iDeal, creditcard, Paypal, Bancontact en Klarna. Je gegevens worden beveiligd. Je kunt dit zien door het slotje in je browser en doordat er https verschijnt ipv http.

Hoe werkt achteraf betalen met in3 van Ideal?

Je betaalt het bedrag in 3 gelijke delen zonder rente. Na het betalen van het 1e gedeelte wordt jouw bestelling direct verzonden. Na de eerste betaling ontvang je een herinnering voor de volgende termijnen. De tweede termijn betaal je 30 dagen later, gevolgd door de laatste termijn 60 dagen na de eerste betaling.

Hoe werkt betalen met Klarna?

Met Klarna heb je de keuze tussen direct betalen, achteraf en gespreid betalen zonder rente. Je maakt een account aan bij Klarna. Via een app wordt je op de hoogte gehouden van je betalingen. Zo houd je goed overzicht. Ook informeert deze app je over de status van je bestelling en eventuele retourzendingen.

Met welke creditcards kan ik betalen?

Betalingen via VISA, Meastro, Mastercard en American Express worden door Nikki.Amsterdam geaccepteerd. Indien de betaling door je bank wordt goedgekeurd kunnen we direct overgaan tot verwerking van je bestelling en kunnen we meteen de voorradige producten aan je verzenden.

Hoe werkt betalen met Paypal?

Bij betaling met PayPal koppel je je eigen betaalrekeningen of creditcard(s) aan een PayPal rekening en kun je in een beveiligde omgeving de betaling afronden. Een rekening aanmaken is gemakkelijk en gratis en je kunt direct online betalingen overboeken naar het PayPal account. Indien de betaling wordt goedgekeurd gaan we direct over tot verwerking van je bestelling en kunnen we meteen de producten aan je verzenden.

Hoe betaal ik met een kortingscode?

Op het betaalscherm vind je een veld “kortingscode”. Hier vul je je kortingscode is. Het percentage of bedrag dat bij de code behoort wordt automatisch in mindering gebracht op het te betalen bedrag.

Hoe betaal ik met The.Gift Card?

Op The.Gift Card staat een code vermeld. Deze vul je in bij veld “kortingscode”, Het bedrag van The.Gift Card wordt dan automatisch in mindering gebracht op het te betalen bedrag,

Ik ervaar problemen met betalen, wat kan ik doen?

– Verwijder je cookies en browser geschiedenis. Teveel verzamelde gegevens kunnen het bestelproces in de weg staan.

– Probeer op een ander device (laptop, mobiel etc) te bestellen.

– Werkt dit niet, neem dan contact met ons op. We vinden een oplossing!

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bestellingen die op werkdagen voor 14:00 uur zijn geplaatst, verlaten nog dezelfde dag ons magazijn. Doorgaans geldt dat er binnen Nederland de volgende dag geleverd wordt.

Wanneer je op vrijdag na 14:00 uur of in het weekend besteld, wordt er op dinsdag geleverd. Bij verzendingen naar het buitenland of rondom de feestdagen kan de levering langer op zich laten wachten. Helaas kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen.

*Indien je een product op basis van pre-order hebt besteld, kijk dan op de productpagina van het product op onze website voor de actuele levertijd.

Hoe weet ik of mijn pakket is verzonden?

Nadat het pakket ons magazijn verlaten heeft ontvang je automatisch een track en trace code via het opgegeven e-mailadres.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Wanneer je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket bij één van de buren af te leveren.

Is er niemand thuis, je hebt geen neerzettoestemming gegeven en ook de buren kunnen je pakket niet aannemen, dan brengen we je pakket naar de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Op het niet-thuisbericht in je brievenbus en/of via een mailbericht van DPD lees je waar het pakket naartoe gebracht is.

Wat kost het verzenden van mijn bestelling?

Binnen Nederland is dit in de meeste gevallen gratis. Bestel je onder een bedrag van €75,- dan worden verzendkosten in rekening gebracht. Deze verschijnen automatisch in je winkelmandje bij het bestellen.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Wij bezorgen ook in het buitenland. Hier kunnen wel extra kosten voor in rekening worden gebracht die zichtbaar worden in je winkelmandje na het aanvinken van het land naar keuze.

Wat is de garantietermijn?

Onze producten hebben een garantietermijn van 2 jaar. Binnen deze garantieperiode zal Nikki.Amsterdam het product of een onderdeel daarvan dat defect is geraakt vervangen of repareren. Dit geldt alleen wanneer de producten direct bij Nikki.Amsterdam zijn afgenomen of bij een van onze wederverkopers. Om gebruik te maken van de garantie dient een aankoopbewijs getoond te kunnen worden.

De garantie is niet van toepassing in het geval een reparatie of vervanging van onderdelen noodzakelijk is als gevolg van onjuist gebruik, in geval van een ongeval, of wanneer de producten zijn gerepareerd of aangepast anders dan in overeenstemming met de instructies die door Nikki.Amsterdam worden verstrekt. Wanneer een component of onderdeel is gebruikt dat niet afkomstig is van Nikki.Amsterdam of een van haar wederverkopers is de garantie ook niet van toepassing.

Van de garantie zijn batterijen uitgesloten. Voor de batterij geldt een garantieperiode van 1 jaar op basis van normaal gebruik en juiste onderhoudsvoorwaarden. Wij verwijzen hiervoor naar de meegeleverde gebruiksaanwijzing, naar de informatie op onze site welke te vinden is in de footer van de website en naar onze faq. De garantie garandeert niet de effectieve levensduur van de batterij. Dit wordt voornamelijk bepaald door de intensiviteit van het gebruik en de zorg voor de batterij.

Alle claims zijn beperkt tot de reparatie of vervanging van (een onderdeel van) de producten en zijn exclusief transportkosten. Nikki.Amsterdam is niet aansprakelijk voor claims buiten de garantieperiode of voor enige andere claims of schade, inclusief maar niet beperkt tot claims voor een foutief ontwerp, onzorgvuldig of misleidend advies, incidentele schade, gevolgschade of letstelschade aan een andere persoon, entiteit of bedrijf.

Voorop staat dat wij altijd open staan voor de dialoog. Indien iets niet gaat zoals verwacht, vragen wij om persoonlijk contact op te nemen. Dit kan telefonisch of via mail. Het is ons uitgangspunt samen tot een oplossing te komen.

Mijn product doet het niet. Wat kan ik doen?

Mocht je aankoop niet (goed) functioneren, bekijk dan de “veelgestelde vragen” van het door jou aangekochte product (onder warmteproducten of Led-verlichting). Hier kun je nagaan of jouw probleem omschreven staat en wat de oplossing zou kunnen zijn. Ben je hier niet mee geholpen, neem dan even contact met ons op via service@nikki.amsterdam.

Mijn garantietermijn is verlopen, wat nu?

Neem in dit geval ook gewoon contact op via service@nikki.amsterdam. Dan bekijken we de mogelijkheden.

Wat kan ik doen als ik een onderdeel kwijt ben?

Neem contact op via service@nikki.amsterdam.

Wat wordt verstaan onder een product uitproberen?

Wij begrijpen heel goed dat je een aankoop wilt uitproberen. Het is daarbij wel belangrijk dat het product onbeschadigd en schoon blijft en je het niet langer gebruikt dan nodig is. Indien het noodzakelijk is een product in elkaar te zetten, dan mag dat ook. Bewaar de verpakking zorgvuldig, mocht je namelijk niet tevreden zijn, dan dien je deze weer te gebruiken bij het retourneren.

Binnen welke periode moet ik mijn retour aanmelden?

Mocht het product niet bevallen, dan kun je het aan ons retourneren. Het product dient dan binnen 30 dagen na ontvangst door jou bij ons retour te zijn.

Hoe meld ik mijn retour aan?

Wanneer je niet tevreden bent, stuur je een mail naar service@nikki.amsterdam. Je ontvangt dan van ons een retourformulier en een retourticket die je kunt downloaden en op de doos kunt plakken voor verzending.

Wie betaalt de retourkosten?

De retourkosten zijn in de meeste gevallen voor jouw rekening. Op deze manier willen wij onnodig transport tegengaan. Vanuit onze kant proberen wij je zo goed mogelijk te informeren middels informatie op de site en duidelijke foto’s, zodat je weet wat je mag en kunt verwachten.

Hoe hoog zijn de retourkosten?

Deze bedragen €9,95. De gemiddelde retourkosten voor een webwinkel liggen tussen de €12,50 en  €19,50. Hoewel we een kleine webwinkel zijn en onze kosten dan ook daadwerkelijk hoger zijn dan €9,95 zijn wij van mening dat onze klanten niet alle retourkosten hoeven te betalen.

Waar moet mijn retour aan voldoen?

Het product moet binnen de zichttermijn van 30 dagen bij ons terug zijn. Daarnaast verwachten we dat het product onbeschadigd en in originele verpakking terug komt. Mocht dit niet het geval zijn dan kunnen wij waardevermindering in rekening brengen.

Hoe lang duurt de verwerking van mijn retour?

Dit kan enkele dagen duren. Wij zullen een check doen of het teruggestuurde product voldoet aan de retourvoorwaarden. Dit is essentieel voor ons en dient zorgvuldig te gebeuren.

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling?

Na verwerking van de retour zullen wij binnen 14 dagen terugbetalen.

Productinformatie | Welke technologie wordt gebruikt?

Er wordt gebruikgemaakt van infrarood verwarmingstechnologie, meer specifiek van FIR (Far Infra Red). Dit is een lange golf infrarood, ook wel IR-C genaamd, die doordringt in de diepere lagen van het lichaam en hierdoor van binnenuit verwarmt. In eenvoudige termen komt het erop neer dat watermoleculen die in ruime hoeveelheid aanwezig zijn in mens en dier op een efficiënte wijze energie absorberen en omzetten in warmte. Je lichaamstemperatuur stijgt hierdoor, jij krijgt het heerlijk warm terwijl de lucht om je heen koud blijft. De thermostaat kan dus een graadje lager.

Productinformatie | Over hoeveel warmte-elementen beschikken de producten?

In onze ontwerpen hebben wij gekozen voor meerdere warmte-elementen die onderling met elkaar zijn verbonden. De hoeveelheid elementen is afgestemd op de grootte van het product zodat een zo groot mogelijk oppervlak wordt verwarmd. Elk product heeft een batterij met een vermogen dat weer is aangepast op het aantal warmte-elementen. Zo zorgen we ervoor dat jij zo lang mogelijk kunt genieten van de warmte.

Productinformatie | Hoe warm worden de producten?

Direct vanaf de warmtebron in de binnendeken wordt een warmte afgegeven van wel 65°C. Deze warmte wordt gereduceerd omdat deze een weg door de stof naar jouw lichaam moet vinden. Dat is maar goed ook, want anders zou het veel te warm zijn. Wat je zult voelen is een warmte van ongeveer 45°C graden op de hoogste stand. Dat is een temperatuur die wij veilig en verantwoord vinden.

Warmte wordt door iedereen anders ervaren. Wat voor de een te warm is, voelt voor de ander lauw aan. In die zin is warmte een beleving. Vrouwen hebben het over het algemeen eerder koud dan mannen. Gemoedstoestand, bouw van het lichaam zijn andere factoren die van invloed zijn op deze beleving. Onze producten beschikken over 3 standen, zodat jij je warmtedeken – of kussen kunt instellen op de temperatuur die jij prettig vindt.

Daarnaast is het belangrijk te vermelden dat de warmte die The.Plaid afgeeft anders kan worden ervaren dan de warmte die bijvoorbeeld ons kussen The.Pillow afgeeft. De technologie is bij alle producten hetzelfde, maar omdat een deken los om je heen en er geen direct contact is tussen het lichaam en de warmte-elementen, kan de warmte qua intensiteit anders worden ervaren. De werking op het lichaam is echter hetzelfde. Bij de The.Plaid geniet je daarnaast ook nog van het comfort van een deken met “body” om je heen.

Productinformatie | Welke stof wordt gebruikt?

De stof die gebruikt wordt voor al onze warmteproducten, behalve The.Seat Pad, is Teddy fleece. Deze stof heeft een knuffelachtige textuur die aanvoelt als een teddybeer, vandaar de naam. De stof heeft isolerende en comfortabele eigenschappen en is om deze reden erg fijn om te gebruiken bij plaids en kussens.

Teddy fleece is meer bekend als polyester. Hieraan is Spandex toegevoegd wat ervoor zorgt dat de stof rekbaar is maar ook weer gemakkelijk tot de eigen vorm terugkeert. Het wordt ook wel elasthaan genoemd. Het helpt om stoffen comfortabeler te maken doordat het kan uitrekken en zich aanpast aan je lichaam. Door de combinatie van de twee stoffen zijn onze warmteproducten enorm zacht, lekker licht en houden ze warmte goed vast. Daarnaast zorgt de combinatie ervoor dat de stoffen niet kreukbaar zijn

De woolly stof die gebruikt wordt bij The.Seat Pad kenmerkt zich doordat deze zacht, pluizig en wollig aanvoelt en een structuur heeft die lijkt op echte wol. Het heeft een warme en knusse uitstraling en is slijtvast. Ook de woolly stof is gemaakt van polyester en hierdoor gemakkelijk in onderhoud.

Productinformatie | Kunnen de buitendekens en -hoezen gewassen worden?

Alle hoezen van onze warmteproducten kunnen in de wasmachine gewassen worden. Wij adviseren hierbij een temperatuur van 30°C. Laat de buitendekens en -hoezen drogen aan de waslijn en doe ze bij voorkeur niet in de droger. Hierna zijn ze weer even zacht als voor het wassen.

Productinformatie | Zijn de producten veilig te gebruiken?

Ja, onze producten zijn uitvoerig getest en voorzien van de nodige keurmerken en veiligheidsrapporten. De batterijen zijn voorzien van een automatische auto-off functie die in werking treedt als het product te warm wordt.

Zekerheidshalve raden wij de volgende personen of doelgroepen af gebruik te maken van onze warmteproducten;

– Zwangere vrouwen; hoewel de producten veilig zijn te gebruiken, raden we dit tijdens de zwangerschap af. Mocht je dat toch willen doen, overleg dit even met je specialist.

– Gebruik met een pacemaker; Ook hier raden we aan om altijd te overleggen met je specialist voordat je een van onze warmteproducten gebruikt.

– Kinderen

Wij raden het gebruik van onze warmteproducten bij (erg jonge) kinderen af. Zij kunnen overgevoelig zijn voor de warmte. Wanneer je je kind wel gebruik wilt laten maken van de warmteproducten, laat dit dan altijd doen onder toezicht van een volwassene.

Overgevoeligen voor warmte
Ben je niet in staat warmte te voelen of overgevoelig hiervoor, dan raden wij het gebruik van onze producten af. Mocht je ze wel graag willen gebruiken, neem dan even contact op met een specialist.

Gebruik | Hoe zet ik een warmteproduct aan?

– Laad voor gebruik de powerbank eerst helemaal op. Deze is volledig opgeladen wanneer de 4 lichtjes op de powerbank zichtbaar zijn.

– Plaats de kabel vanuit de binnenhoes in de powerbank. De button aan de buitenkant zal knipperen.

– Druk de button 3 sec. in om de powerbank aan te zetten. De button kleurt rood.

– Plaats de powerbank in het zakje in de binnenhoes en sluit zowel de rits van de binnenhoes als ook die van de buitendeken.

Let op! The.Plaid beschikt ook over een los, waterdicht zakje. Deze is alleen voor buitengebruik in combinatie met een waterrijke omgeving. 

Gebruik | Hoe lang duurt het opwarmen van een warmteproduct?

Het duurt ongeveer 10 minuten voordat een warmteproduct volledig is opgewarmd. Nadat het product is aangezet zal de button in de kleur rood “faden”. Na ongeveer 10 minuten springt deze automatisch op de blauwe kleur. Kies hierna de gewenste stand door rustig op de button te drukken. De kleur zal verspringen.

Gebruik | Hoe zet ik het product uit?

Je zet het product uit door de button drie sec ingedrukt te houden. Wanneer het lichtje is gedoofd staat is het warmteproduct uit. Het lichtje zal wel van tijd tot tijd blijven knipperen. Dit betekent dat de USB kabel nog bevestigd is aan de batterij en deze in de standby modus staat. Indien je dit niet wilt, laat dan de powerbank eerst 5 min even afkoelen en verwijder daarna de kabel voorzichtig uit de batterij.

Gebruik | Hoeveel warmtestanden heeft een warmteproduct?

Al onze warmteproducten beschikken over 3 standen.

Warmtestand | Temperatuur
Groen | 35-38°C
Blauw | 38-40°C
Rood | 40-45°C

Gebruik | Waarom wordt mijn product niet warm?

Of iemand iets lekker warm vindt is natuurlijk per persoon verschillend. Ook scheelt het of je met je warmteproduct voor de open haard zit of in het najaar buiten op de veranda. Beleving is hierin dus erg belangrijk.

Om nu te kunnen bepalen of je warmteproduct doet wat ‘ie moet doen zet je deze gedurende 15 min aan zodat ‘ie goed kan doorwarmen. Plaats daarna je hand op de binnendeken of -kussen en druk op 1 van warmte-elementen. Je zou verschil moeten voelen op de plek waar een warmte-element zich bevindt.

Is dit niet het geval dan kun het volgende checken;

– Zit de kabel vanuit de binnendeken goed aangesloten op The.Powerbank?
Check dit door de kabel (opnieuw) aan te sluiten op The.Powerbank. Wanneer de button op de buitendeken gaat knipperen, dan werkt dit.

– Werkt dit niet, check dan of The.Powerbank lichtjes vertoond. Wanneer dit niet het geval is, dan dient deze opgeladen te worden. The.Powerbank is volledig opgeladen als alle 4 de lichtjes branden.

Gebruik | Hoe lang kan ik een warmteproduct gebruiken?

Dit is afhankelijk van de warmtestand waarop het product gebruikt wordt. Op de productpagina van elk product vind je een overzicht van de gebruiksduur in combinatie met de warmtestand bij een volledig opgeladen batterij.

Gebruik | Hoe verwijder ik de buitenhoes als ik deze wil wassen?

De rits van de buitenhoes. Druk de button voorzichtig uit het lederen label en verwijder de hoes. De binnenhoes van The.Plaid en The.Seat Pad is met touwtjes bevestigd aan de buitenhoes. Maar deze eerst los voordat je de buitenhoes verwijderd. De overige warmteproducten hebben deze touwtjes niet.

Gebruik | Ik heb het warmteproduct uitgezet, maar toch knippert de button van tijd tot tijd?

Dat klopt, dat betekent dat de deken nog is aangesloten op de batterij en in stand-by modus staat. Wil je dit niet, laat dan de batterij na gebruik 5 min afkoelen en verwijder dan de kabel voorzichtig uit de batterij.

Powerbank | Wordt een powerbank meegeleverd bij een warmteproduct?

Ja, je ontvangt een powerbank behorende bij het warmteproduct van jouw keuze. Je betaalt hier niets extra’s voor.

Powerbank | Waarom wordt er geen adapter meegeleverd bij de powerbank?

Wij gaan ervan uit dat iedereen tegenwoordig 1 of meerdere 5V/2A stekkerblokken in huis heeft om op te laden. Om die reden en vanuit milieuoverwegingen hebben wij ervoor gekozen deze niet mee te leveren. De powerbank heeft een USB/C poort, deze is tegenwoordig verplicht. Er wordt wel een bijbehorende kabel meegeleverd.

Powerbank | Is het nodig een extra powerbank te bestellen?

Elk product heeft een batterij met een vermogen dat weer is aangepast op het aantal warmte-elementen dat jouw product heeft. Zo zorgen we ervoor dat jij zo lang mogelijk kunt genieten van de warmte. Heb je geen tijd om de batterij tussendoor op te laden of wil je extra lang genieten, dan kun je ervoor kiezen om een extra powerbank te bestellen. Op de productpagina van elk warmteproduct staat de gebruiksduur per warmtestand aangegeven.

Powerbank | Kan ik los een extra powerbank bestellen?

Ja, dit kan. Je vindt de verschillende powerbanks onder accessoires op onze website. Bekijk dan welke powerbank jouw product nodig heeft.

Powerbank | Kan ik een eigen powerbank gebruiken voor de warmteproducten?

Nee, onze powerbanks zijn afgestemd op de producten. Wanneer eigen batterijen gebruikt worden vervalt de garantie.

Powerbank | Over hoeveel USB-poorten beschikt de powerbank?

De batterij beschikt over 2 USB-A poorten en 1 USB-C poort. Het is dus mogelijk bijvoorbeeld je telefoon op te laten tijdens het gebruik van je warmteproduct?

Powerbank | Wordt de powerbank gebruikt om het warmteproduct op te laden?

Nee, de powerbank fungeert als leverancier van energie en wordt dus bevestigd in het warmteproduct en blijft tijdens het gebruik gekoppeld.

Powerbank | Hoe lang duurt het opladen van mijn powerbank?

Wij werken met powerbanks met een hoog vermogen zodat je zo lang mogelijk van je product kunt genieten. Dit maakt dat het opladen wel een paar uur kan duren. Op de productpagina van je warmteproduct staat de oplaadtijd vermeld.

Powerbank | Waarom duurt het opladen van mijn powerbank langer dan vermeld?

Zorg dat je voor het opladen van de powerbank de juiste stekker gebruikt, namelijk een 2 ampère / 5 volt stekker (dit staat vaak op het laadblok zelf). Gebruik bij voorkeur een stopcontact als oplaadbron. Oudere powerbanks hebben langer de tijd nodig om volledig op te laden dan nieuwe.

Powerbank | Hoe weet ik wanneer de powerbank vol is?

The.Powerbank is vol wanneer alle 4 de lichtjes branden.

Powerbank | Welke oplader gebruik ik voor het opladen van de powerbank?

Het beste gebruik je een stekker van 5V/2A. Stekkers met een hoger vermogen zorgen voor een kortere levensduur van The.Powerbank.

*Let op! Onze eigen The.Adapter DC en/of MicroUSB zijn niet geschikt voor het opladen van The.Powerbank.

Powerbank | Hoe zorg ik voor de langste levensduur van de powerbank?

– Laad de powerbank op voordat deze helemaal leeg is.
– Maak je een tijd geen gebruik van de powerbank? Laad deze dan toch 1 x in de 3 maanden helemaal op.
– Laad de batterij pas weer bij als er 2 of 1 lichtje brandt.
– Laat de powerbank niet aan de lader als deze volledig opgeladen is.
– Laat de batterij niet vallen. De cellen kunnen wel tegen een stootje, maar de behuizing niet. We zien dan dat eea verschuift waardoor de powerbank niet meer goed is aan te sluiten.
– Powerbanks kunnen niet goed tegen extreme warmte of kou. Dan gaat de prestatie verloren.
– Gebruik geen snelladers.

Uitgebreidere informatie is te lezen bij powerbank tips&tricks in de footer van onze site.

Powerbank | Wat is de levensduur van een powerbank?

Dit is afhankelijk van heel veel factoren als de oplaadcycli, gebruiksfrequentie, omgevingsfactoren zoals vocht en temperatuur, gebruik van snelladers etc.

Powerbank | De powerbank laadt niet op, wat kan ik doen?

Als de powerbank goed is aangesloten en de kabels zitten goed in de ingangen en de powerbank laadt niet op, dan kan het zijn dat de laadkabel kapot is. Het opladen vraagt veel vermogen en een goede laadkabel zonder breukjes is belangrijk. Probeer eens te laden met een andere kabel en ga na of dit wel lukt. Ook het gebruik van de adapter is belangrijk. Gebruik een 5V/2A adapter.

Powerbank | Waarom wordt de powerbank warm tijdens het laden of gebruik?

Dat een powerbank warmte afgeeft is vrij normaal. Wanneer de powerbank een laag vermogen heeft (dit zie je wanneer er maar 1 lampje brandt) is de stroom door de interne cellen relatief groot en worden de interne componenten warm.  Hou om deze reden de powerbank goed opgeladen. De interne stroom neemt af, naarmate het vermogen van de powerbank toeneemt.

Controleer daarnaast of de powerbank goed geventileerd wordt tijdens het laden. Laat de powerbank dan ook het liefst niet tijdens het gebruik op omdat ze dan verstopt zitten in een te warme ruimte zoals het geval is bij onze warmtedekens en warmtekussens. Houdt het probleem aan, neem dan even contact met ons op. Bij twijfel helpen we je graag!

Met bluetooth speaker | Welke producten beschikken allemaal over een bluetooth speaker?

Dit zijn The.Lampion, The.Bowl, The.Bar Table, The.Twilight Tune, The.Cube en The.Pouf.

Met bluetooth speaker | Kun je deze producten connecten met elkaar?

Ja, al deze producten kunnen aan elkaar gekoppeld worden. Zo krijg je waar je maar wilt dezelfde muziek en kleur licht.

Met bluetooth speaker | Hoe maak ik connectie met mijn telefoon of ander device?

Zorg ervoor dat je product volledig is opgeladen. Activeer het product via de on/off  button. Via instellingen zet je je bluetooth aan. Het product verschijnt in beeld. Door er op te klikken maak je connectie met het apparaat.

Let op! Het is niet mogelijk met meerdere devices (telefoon, tablet, ..) tegelijk connectie te maken met je Nikki.Amsterdam product. Wanneer je een ander device wilt koppelen aan je product, zorg dan dat de bluetooth van het eerst gekoppelde device is uitgeschakeld.

Check ook onze video voor uitleg!

Met bluetooth speaker | Ik kan geen verbinding met bluetooth, hoe kan dit?

Zorg ervoor dat de bluetooth van andere apparaten in de buurt is uitgeschakeld. Je kan met 1 device tegelijk connectie maken met onze producten. Het kan zijn dat je product al contact heeft gemaakt met een ander device dan de jouwe.

Met bluetooth speaker | Hoe regel ik de muziek en de kleuren?

Wanneer je de Nikki.Amsterdam app hebt gedownload (gratis) kun je via deze app je eigen muziek streamen en de kleuren verwisselen. Je kunt ook direct via een streamingdienst naar keuze je eigen muzieklijst samenstellen.

Met bluetooth speaker | Hoe koppel ik meerdere producten aan elkaar?

Wanneer je het eerste product hebt verbonden met je telefoon of ander device kun je één voor één de andere producten aanzetten. Deze nemen stuk voor stuk de kleur en de muziek van het eerste product over. Het eerste product blijft het hoofdapparaat, je kunt alleen via dit apparaat de muziek en de kleur regelen.

Met bluetooth speaker | Wat is de maximale afstand tussen de gekoppelde producten?

De maximale afstand tussen de gekoppelde producten is 15 meter. Zorg ervoor dat het hoofdproduct altijd in het midden staat. Vanuit dit product wordt het signaal verstuurd.

Obstakels die tussen de producten in staan kunnen van invloed zijn op de geluidskwaliteit. Dit geldt ook voor de aanwezigheid van veel voorkomende storingsbronnen zoals andere draadloze apparaten, magnetrons en overige apparatuur.

Met bluetooth speaker | Kan ik de muziek van één van de gekoppelde producten uitzetten terwijl het licht blijft branden?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt de muziek van een of meerdere gekoppelde producten uitzetten door de aan/uit knop van deze producten snel in te drukken. Het licht blijft  wel branden en geeft dezelfde kleur als het hoofdproduct. Wanneer je een apparaat helemaal uit wil zetten houd je de aan/uit knop langer ingedrukt.

Met bluetooth speaker | Het licht flikkert en/of de muziek kraakt. Wat kan ik doen?

Zorg ervoor dat je product helemaal is opgeladen. Bij de productspecificaties op onze site kun je zien hoe lang het duurt voordat je product volledig is opgeladen. Mocht het probleem hierna niet verholpen zijn neem dan contact op met onze serviceafdeling via service@nikki.amsterdam.

Met bluetooth speaker | Zijn de producten waterdicht?

Een klein regenbuitje kan geen kwaad. Wij raden wel aan ze ’s avonds binnen of in ieder geval onder een afdak te zetten.

Zonder bluetooth speaker | Welke producten beschikken niet over een bluetooth speaker?

The.Twilight, The.Ball, The.Diffuser.

Zonder bluetooth speaker | Kunnen deze producten worden gekoppeld aan elkaar qua licht?

Nee, dit is niet mogelijk.

Zonder bluetooth speaker | Zijn de producten waterdicht?

The.Ball en The.Twilight zijn waterdicht. The.Ball kan zelfs in het water drijven. Haal dan wel het lederen hengsel eraf. The.Diffuser werkt op stroom, dus deze is niet waterdicht.

Zonder bluetooth speaker | Hoe bedien je de producten?

Bij The.Ball en The.Twilight wordt een remote geleverd. The.Diffuser wordt bediend middels de knopjes aan de buitenkant.

Voor welke producten kan ik de app gebruiken?

Alleen de producten die beschikken over een bluetooth speaker zijn met de gratis Nikki.Amsterdam app te bedienen.

Is de app geschikt voor Android en IOS?

Ja, deze app is geschikt voor zowel Apple als IOS.

Hoe gebruik ik de app voor IOS?

Klik hier om de Android app te downloaden!

Ik heb problemen met de Android app. Wat kan ik doen?

– Verwijder de app van je telefoon en de daarbij horende Bluetooth-namen (Nikki, Nikki.AMSTERDAM The.Lampion etc.).
– Open de link uit de vorige vraag en download de app.
– Wanneer de app om je locatie vraagt, klik dan op ‘’altijd toestaan’’. Wij zijn niet in staat informatie vanuit de locatievoorzieningen te verkrijgen, dus je privacy komt niet in het geding.
– Probeer opnieuw de Bluetooth op je telefoon of tablet aan te zetten en te verbinden met het Nikki.Amsterdam product.

Let op: Zorg ervoor dat andere bluetooth apparaten (die in de buurt van uw Nikki product staan) ook uit zijn geschakeld. Indien je meerdere Nikki producten hebt, verbind enkel met één product. Als je vervolgens de andere producten aan zet, zullen deze automatisch het licht en geluid overnemen.Vervolgens kun je de app openen en zowel licht als geluid bedienen.

Hoe gebruik ik de app voor Apple?

Hier kun je gemakkelijk zien hoe je de app moet downloaden en gebruiken voor IOS devices.

Wie lange dauert es, bis mein Produkt aufgeladen ist?

Dies ist auf der Produktseite der verschiedenen Produkte aufgeführt. Der Diffusor funktioniert mit Strom und muss daher nicht aufgeladen werden.

Mein Ladegerät ist kaputt oder verloren gegangen. Kann ich ein neues bestellen?

Ja, unter Zubehör finden Sie unsere Ladegeräte.

Welche brauche ich?

- Der DC-Adapter wird für The.Ball, The.Cube verwendet.Bitte beachten Sie! Der.Adapter DC kann nicht zum Aufladen der The.Powerbank verwendet werden.

- Der Adapter micro usb wird für The.Bowl, The.Bar Tabe, The.Pouf und alle The.Lampions verwendet.

Wann ist mein Produkt vollständig aufgeladen?

Unsere Produkte haben eine durchschnittliche Ladezeit von 4 Stunden. Wenn Sie den Adapter anschließen, leuchtet er rot. Nach ein paar Stunden wird das rote Licht grün. Wenn dies geschieht, ist das Produkt vollständig aufgeladen. Wir empfehlen daher, das Produkt nur dann aufzuladen, wenn Sie es auch benutzen. Dies fördert die Ladegeschwindigkeit und die Batterieleistung.